• تاریخ انتشار : 1403/08/07 - 13:31
  • تعداد بازدید : 82
  • تعداد بازدیدکننده : 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت (فاوا) در جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان با اپلکیشن رشت من بدون نیاز به مراجعه حضوری توسعه سامانه جامع منابع انسانی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت (فاوا) با بیان اینکه استفاده از فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره ‌وری در شهرداری رشت مورد تاکید است و گفت:ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند،بدهی عوارض نوسازی، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواست های ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک و با استفاده از اپلیکیشن "رشت من" ارائه می شود.

به گزارش امور ارتباطات شهرداری رشت، روح الله یزدانی ظهر یکشنبه در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورا در تشریح اقدامات انجام‌ شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت اظهار کرد: استفاده از فناوری اطلاعات برای افزایش بهره‌وری عملکردی، بهبود کیفیت، ارائه خدمات و افزایش سطح رفاه و خدمات در حوزه‌های حمل‌ و نقل، محیط هوشمند، زندگی هوشمند و اقتصاد هوشمند ضروری است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح شهرداری رشت، پرداخت الکترونیک برای شهروندان مهیا شده است، افزود: در راستای اقتصاد هوشمند، بودجه‌ها به سمتی پیش می‌رود که بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

یزدانی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال درصد تحقق بودجه منفی ۱۵ بوده که چندین دلیل از جمله چالش‌ها با اپراتورها و عدم امضا و اعتراض وجود داشته است که با پیگیری‌های انجام‌ شده و هماهنگی سازمان سرمایه‌ گذاری و شهردار و همچنین کمیسیون ماده ۳۸، مطالبات از شرکت‌ها اخذ شده که حدود ۵ میلیارد ریال به دست آمد.

وی اضافه کرد: تعهداتی انجام شد و باقی‌ مانده در حال پیگیری است که می توان گفت در بودجه ۷ ماهه در حال رشد هستیم و اپراتورها تفاهم‌ نامه‌ها را امضا کردند.

یزدانی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای ارتقای پاسخگویی به خدمات در صورت قطعی برق و جلوگیری از حملات سایبری ایجاد شده، سامانه مصوبات شورا راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های امور مالیاتی، بابت جریمه‌ های سنگین از عدم ثبت درآمد های شهرداری، اقداماتی انجام شد، سامانه ممیزی املاک در منطقه چهار و نقاط ستادی، شهروندی و ... راه‌اندازی شده‌ و سامانه تسهیلات بانکی برای پرسنل نیز فعال شده و در سامانه همتا احکام به صورت یکپارچه بصورت الکترونیک صادر می‌شود.

یزدانی افزود: در راستای عدالت پرسنلی احکام جدید صادر و شفافیت در حوزه‌ها، آموزش به ادمین‌ها و بازرسی سازمان بازرسی انجام شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت در ادامه  گفت : در حوزه حمل‌ و نقل، آرشیو بایگانی وجود نداشت که سامانه‌ای برای آن انجام شد، صندوق قرض‌الحسنه شهرداری و سامانه سرای ۱۰ نیز راه‌ اندازی شده است و برای معاونت شهرسازی و مدیریت بازرسی نیز شناسه شمس برای کلیه مکاتبات اداری به منظور اصالت نامه اضافه شده است، گواهی استاندارد امنیتی برای نخستین بار صادر شده و سامانه یکپارچه ثبت تسهیلات و جمع ‌بندی صورت گرفته است.

یزدانی همچنین از راه‌اندازی سامانه صورت ‌وضعیت پیمانکاران و پیاده‌سازی لایحه‌های نقشه، ارتقای میز رشت و سامانه جدید شفافیت که نمودار محور اطلاعات دقیق را ارائه می‌دهد، خبر داد و گفت :سامانه جامع منابع انسانی توسعه یافته و اضافه‌کار برای پرسنل به صورت سیستمی ثبت می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار شهرداری
  • کد خبر : 1938
کلمات کلیدی
زهرا رضوی
خبرنگار

زهرا رضوی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید