• تاریخ انتشار : 1403/05/31 - 01:36
  • تعداد بازدید : 170
  • تعداد بازدیدکننده : 157
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف دعوت از شهردار رشت در نشست اقتصادی بریکس؛

مدیرعامل مرکز‌ همکاری های توسعه اقتصادی و سرکنسول روسیه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت دیدار کرد.

اولین خانه روسیه در رشت بازگشایی می شود

به گزارش امور ارتباطات شهرداری رشت، صبح شنبه با هدف دعوت از شهردار رشت در نشست اقتصادی بریکس مدیرعامل مرکز‌ همکاری های توسعه اقتصادی و کنسول روسیه با «رحیم شوقی» شهردار و «مهیار سماکچی» عضو شورای اسلامی شهر رشت دیدار و در خصوص مراودات تجاری گفت و گو کردند.
 
در ادامه این جلسه «آندری بلینیکوف» رایزن رسمی بازرگانی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رشت شهر زیبایی است که امیدواریم با مدیریت و کنترل شهردار این شهر متمدن تر شود، اظهار کرد: سعی ما بر این است تا بازرگانان بیشتری برای سرمایه گذاری در این شهر جذب کنیم.
 
«یوگنی چیژوف» مدیر مرکز همکاری های اقتصادی و حقوقی روسیه و ایران نیز در ادامه به فعالیت های این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز غیر تجاری بوده و یکی از فعالیت هایش بازگشایی خانه های روسی است.
 
وی با بیان اینکه خانه های روسیه در راستای ترویج فرهنگ روسی فعالیت می کند، ادامه داد: تبادل علمی و دانشجویی بین روسیه و ایران در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با حمایت های شهردار رشت بتوانیم توسعه روابط علمی بین کشور را استارت بزنیم.
 
مدیر مرکز همکاری های اقتصادی و حقوقی روسیه و ایران با تاکید بر اینکه در نظر داریم اولین خانه روسیه را در شهر رشت بازگشایی کنیم تصریح کرد:  البته نمایندگی رسمی این مرکز در شهر رشت وجود داردو تا جایی که بتوانیم به تحار روسی که می خواهند با اینجا مراودت داشته باشند کمک می کنیم.
 
 
«آقای آندریم وادوف» سرکنسول فدراسینون روسیه نیز در این جلسه گفت: همانطور که می دانید یکی از مهم ترین  بحث ها کریدور شمال به جنوب است که در استان های شمالی قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین کارها در روابط دو کشور می توانیم انجام دهیم توسعه روابط از طریق کشورهای حوزه بریکس و یا شانگهای است، گفت: امیدواریم سفر شهردار به روسیه دستاوردهای بسیار خوبی برای رشت به ارمغان بیاورد.
کلمات کلیدی
{author_name}
تصویر نویسنده :

زهرا رضوی
عکاس

زهرا رضوی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید